joi, 9 august 2012 | By: ioana97

Vampirii sudului de Charlaine Harris



M-am apucat in forta, sa spun asa, de lista mea de lecturi pentru vacanta. Si am lasat-o mai moale cand m-am izbit de frumoasele lecturi pentru scoala(De ce oare nu te lasa sa citesti ce vrei, e peste puterea mea de intelegere!).
Oricum ar fi, am terminat primele 10 volume de pe lista, intr-o singura luna... Desi mi-am propus sa le citesc in aceasta perioada, nu am crezut ca voi reusi ca doar a trebuit sa si plec(ati observat, speer, indelungata mea absenta si, deasemenea sper, a-ti iertat-o sau a-ti trecut-o cu vederea), dar le-am carat dupa mine peste tot si am reusit. Hurraaay!!
Nu cred ca reusesc sa fac o recenzie a fiecarui volum, caci se pare ca am cam incurcat evenimentele intre ele. Dar nu ma puteti acuza, nu? Stiu, stiu...Trebuia sa scriu recenzia la fiecare imediat dupa, dar nu am prea reusit sa ma dezlipesc de ele. Se mai poate intampla, nu? Oricum, vreau sa vorbesc putin despre ele si apoi, ma pun pe scris recenzii pentru tot ce am mai citit.
Asadar, fara prea multa lalaiala(daca sarim peste cea de mai sus, bineinteles)...:


Eriiiic.....(acum, un oftat :) )
(mie imi place mai mult Eric din carte, dar de dragul de a nu avea doar randuri scrise
P.S.: sunt singura careia i se pare ca nu prea aduce cu personajul din carte?)

De la inceput, de la primul volum(de fapt, de cand a intrat in scena), eu am fost Team Eric. De ce? Nu stiu. Pur si simplu mi-a placut. Si mi-a placut intratat incat sa tin cu el....vreo 10 volume. Si inca tin.
Sa va spun ce mi-a placut? (Mie asa imi pica mai simplu.)
 Sudul. Nu stiu cum sa spun, dar felul in care e scris, dialogul, personajele, m-ar fi trimis cu gandul la Sud fara sa specifice autoarea. (Nu ca as fi fost acolo vreodata, dar asa mi-a ramas imaginea lui din filme).
Atatea personaje... Care apar treptat si multe dintre ele continua sa apara cand trebuie. Nu stiu cum sa ma exprim ca sa ma fac inteleasa, dar e bine ca nu apar 5 personaje in jurul carora se centreaza actiunea si restul personajelor apar pentru cateva pagini doar ca  sa semneze condica si e bine ca nu sunt 20.000 de personaje pe care sa le incurci si sa te zapacesti de nu mai sti ce sa citesti; Personajele par cumva potrivite in context; Si imi place si diversitatea lor: vampiri, teriantropi(cu toate speciile lor), telepati, vrajitoare, wicca, Quinn(el intra separat, da?), zane, meiade(sper ca nu am uitat termenul si ca l-am scris corect), trebuie sa mentionez si oamenii si etc.
Ca nu seamana cu serialul. Si aici ma refer la sex. In serial e pur si simplu prea mult(nu am vazut tot serialul, dar ce am vazut, asa era). Si in cartea apare, dar scenele sunt mult mai...in regula. Nu multe, dar bune :">
Cred ca lista poate continua, dar ma opresc aici caci nu vreau sa dezvalui nimic, nimic. Sunt convinsa ca daca as mai continua, mi-ar fi imposibil sa nu dezzvalui ceva. Si nu vreau caci vi-as strica placerea.
Ce nu mi-a placut?
Aici am un singur lucru memorabil de trecut pe lista.
Sookie Stackhouse. Stiu, e personajul principal samd si ca pare greu de crezut ca mi-a placut seria daca nu mi-a placut personajul principal, dar e adevarat. Nu ca nu mi-a placut deloc, ci doar... In ultima perioada nu am mai gasit personaje principale care sa-mi placa pentru ca devin prea importante. Pur si simplu, nimeni nu poate trai fara ele, sunt centrul universului tuturor. Si chestia asta imi displace profund. Asa s-a intamplat de cateva ori si cu Sookie, momente in care am zis  ca nu mai citesc, dar am continuat de dragul lui Eric si in final nu am fost dezamagita. Nu toata cartea e in stilul, ,,Vaaai, cat de impooortanta e Soookie pentru nooooi!'', dar exista momente si acestea nu mi-au placut. Cred ca e singura parte care m-ar face sa ma gandesc de 2 ori inainte sa citesc seria.
Si al doilea lucru care nu mi-a placut este ca personajul meu preferat(inafara de Eric, bineinteles) moare. Nu va spun cine, nu va spun cand, dar o face.

Si cred ca aici am terminat. Daca n-ati avut rabdare sa cititi, rezum in doua randuri: nu o recomand daca sunteti mare <<antifan>> al cartilor de tipul: Universul se invarte in jurul unui personaj; dar chiar si atunci consider ca trebuie sa va ganditi de 2 ori inainte sa ii spuneti ,,nu''.

Volumul meu preferat a fost:
Si volumul care mi-a placut cel mai putin:

Si ceea ce am uitat sa precizez si e foarte important. Imi place ca are atatea volume si ca nu pare ca sunt in stilul: ,,hai sa mai scriem unu'!'' Actiunile au continuitate si tot si nu sunt fortate(parerea mea).
Acum stau sa ma intreb niste lucruri marunte. voi ati citit? vi-a placut?

4 comentarii:

Unknown spunea...

mi-ar fi placut sa imi iau seria asta, dar am ratat-o de fiecare data

Unknown spunea...

chiar imi plac ghestiile despre vampiri vreau sa fiu si eu unul

Unknown spunea...

tu unde traesti esti un vampir

Unknown spunea...

esti in niwrk

Trimiteți un comentariu