duminică, 11 septembrie 2011 | By: ioana97

Shining de Stephen King

 

CE SPUN EI:

In Shining (1977) King reia tema paranormala din Carrie si locul comun al caselor bantuite de fantome. Aici insa casa devine un intreg hotel, fiecare camera avand povestea si fantoma ei care il va tiraniza pe Jack Torrance – rol pe care Jack Nicholson il ridica la nivel antologic in ecranizarea lui Stanley Kubrick (1980).

Dupa ce isi pierde slujba de profesor din cauza alcoolismului, Jack Torrance incearca sa-si refaca viata acceptand un post de portar intr-un hotel izolat in munti, inchis in timpul iernii. Aici se muta cu sotia sa, Wendy, si fiul sau, Danny, un "Shiner", o fiinta inzestrata cu o energie psihica supranormala ce-i da puteri vizionare.

Hotelul Overlook este posedat de o forta misterioasa, este o sumbra si sangeroasa magie in care se va implini destinul teribil al condamnatului Jack Torrance si in care se va petrece dezastrul acestei familii – o sinistra lucrare a nebuniei ce izbucneste cu o forta ucigasa.

"Shining este in mod cert o capodopera – si probabil unul dintre cele mai bune romane cu subiect supranatural din ultima suta de ani." Peter Straub


CE SPUN EU:
O, Doamne! Incepe sa imi fie rusine ca nu am citit Stephen King pana recent. E genial! 
Bun, acum s atrecem la cartea propriu-zisa. Nu am gasit nimic care sa nu-mi placa. Nu stiu, totul (personajele, actiunea, deznodamantul) mi s-a parut potrivit. Ganditi-va ca urmeaza sa va petreceti urmatoarele cateva luni intr-un hotel, un hotel de lux, alaturi cu familia. Suna fantastic, vacanta de iarna perfecta si mai esti si platit pentru asta.
Cel putin pana incepi sa-ti dai seama ca hotelul este bantuit. Nici macar nu stiu daca bantuit e termenul corect. Hotelul, o entitate malefica pastreaza vie amintirea tuturor care au trecut pe acolo. Si de aici incepe nebunia. 
Sincer, nu sunt genul care sa se sperie usor, dar cartile lui Stephen King ma fac sa imi doresc sa ma asigur ca nu e nimic sub pat. Sau in dulap. 
Cum ati vazut, am doar cuvinte de lauda pentru aceasta carte si stiu ca nu am spus mai nimic despre ea, dar credeti-ma cand va spun ca merita. Cel putin parerea mea. Daca nu vreti sa va ganditi intr-un fel diferit la betivi, la copii care isi iubesc prea mult parintii, la mame care sunt dispuse sa moara pentru familie, la prieteni care infrunta leii (!) din gardul viu care vor sa-i opreasca cuorice pret, atunci nu cititi cartea. 
Acum am realizat ca, intr-un fel, ma face sa vad cu alti ochi multi oameni. 


Nota: 5/5


P.S.:Sper sincer ca daca nu ati citit inca Stephen King o veti face in curand.
P.P.S: Ma duc sa verific sub pat :-S

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu