duminică, 12 iunie 2011 | By: ioana97

Lux de Anna Godbersen


Trebuie sa recunosc ca mi-am cumparat acest volum si urmatorul (Suspiciuni) doar pentru ca nu mai aveam ce altceva sa citesc si o mica pauza de la supranatural nu-mi strica. Si ce altceva mai bun decat o serie care promitea a fi un fel de Gossip Girl, dar care se intampla de fapt in 1889(sper ca nu am gresit anul). Si acum apreciez ca am facut acest efort de a citi. Ei bine, aceasta este o carte daca nu foarte buna, macar buna.
Ca sa fiu extrem de sincera, eu (poate nu doar eu?) am o problema cu inceputul oricarei carti. Inceputurile ma lasa pur si simplu fara speranta asupra cartii. Si tot timpul exista acel Prolog care e...lipsit de sens pentru mine. Asta, cel putin la inceput.
Povestea e destul de simpla: Elizabeth este una dintre fetele din inalta societate a New York-ului, fiind printre cei mai bogati, dar devenind saraca de o data si obligata de mama ei sa se marite cu Henry Schoomaker, care este la randul lui obligat de tatal sau sa se insoare cu ea, altfel isi pierde averea. De aici se tese totul, ca o panza de paianjen. Elizabeth este de fapt indragostita de vizitiu si s-a daruit lui(vedeti ce termeni ajungi sa folosesti cand ii citesti prea des?), iar el o iubeste la fel de mult, in timp ce una dintre servitoarele lui Elizabeth, care a fost printre cele mai bune prietene ale ei in copilarie este la fel de indragostita de Will(vizitiul). Diana, sora lui Elizabeth, nonconformista condamnata de societate, se indragosteste de Henry care se indragosteste si el de ea, dar care este adorat de cea mai buna prietena a lui Elizabeth, Penelope.
Destul de simplu, nu? Ei bine, prespun ca este mai clar cand totul se desfasoara in aproape 400 de pagini si nu totul este dezvaluit din primele cateva randuri.
Trebuie sa spun ca mi-a placut stilul de a scrie al Annei, fiind extrem de cursiv. Paginile au zburat una dupa alta fara sa sesizez, iar actiunile s-a desfasurat aproape natural(daca ceea ce faceau era in regula pentru secolul acela, oamenii aveau mari probleme). Nu imi vine sa cred cata falsitate se poate ascunde in spatele unor personaje asa de bine conturate si care par atat de bune si sincere si de treaba si...si...si.
Da, aceasta carte dezvaluie faptul ca societatea newyorkeza era bazata pe minciuni si comploturi si avantaje si toate lucrurile pe care incercam sa le evitam.
Ce este foarte tare la aceasta carte, este ca fiecare capitol incepe cu un fel de scrisoare sau un biletel sau un fragment dintr-o carte de bune maniere, ceea ce te face sa intelegi de la inceput ideea capitolului. Un fel de titluri sub forma unor texte.
Ideea se termina extrem de neasteptat si seria s-ar fi putut termina foarte bine aici, dar continua, iar eu sunt extrem, extrem de curioasa despre ce se va mai intampla. Daca raman la fel si dupa volumul urmator, o sa fiu suparata daca nu se va mai stii in continuare nimic despre continuarea pe care ar trebui sa o aiba seria in romana.
Tinand cont ca a fost prima mea carte de acest gen, pana acum fiind dedicata paranormalului, SF-ului si literaturii istorice, trebuie sa spun ca sunt foarte incantata de carte. superba!

Nota: 4/5(dap, schimb sistemul de notare de acum incolo)
Editura: Nemira
Seria: Lux
Numar pagini:
Continuare: Suspiciuni

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu