vineri, 27 mai 2011 | By: ioana97

Salem's lot de Stephen King

Salem's lot de Stephen King


CE SPUN EI:

Dincolo de labirintul buruienilor inalte, in dosul obloanelor stricate ale caselor zavorate, chipuri palide, cu cautatura dementa, pandesc creaturile intunericului. Caci in aceasta parte a lumii oroarea s-a infiltrat si s-a intins ca noaptea ce coboara ineluctabil peste Salem.

“Unul dintre cele mai inspaimantatoare romane cu vampiri scrise vreodata.” Kirkus Reviews


CE SPUN EU:
De unde sa incep....Da, intampin tot timpul problema cu inceputul, dupa cum cred ca ati observat. Recunosc ca la inceput m-am aratat foarte bucuroasa sa am o carte de Stphen King(yap, prima mea carte de King), dar apoi m-am gandit ca poate e doar una dintre acele carti extrem de laudate, dar care e nu tocmai pe gustul meu.
M-am inselat. Si ce ma bucur ca am facut-o!
Ok, ca la toate cartile, are un prolog care te lasa cu gura cascata. Dupa ce l-am citit am ramas pur si simplu fara nici o idee despre carte. Bineinteles, trecerea de la prolog la primul capitol a fost si mai si.
Recunosc ca inca de la primele propozitii din primul capitol m-am indragostit de felul in care scria King(prologul, dupa cum vedeti nu se pune).
Totul incepe cand acest domn Ben Mears care este un scriitor de romane neapreciate de critici, dar iubite de majoritatea cititorilor se intoare in orasul in care a copilarit candva. De ce? Aflam umpica mai tarziu.
Aici, ca in toate cartile, o intalneste. Pe cine? Fata de care se indragosteste si de care se considera atras intr-n mod nu neaparat decent: Susan Norton. Incepem cu cateva intalniri intre el si parintii fetei. Verdictul e clar: mama il uraste, iar legat de tatal fetei, ei bine, e o.k. Aproape ca ar putea deveni prieteni, dar...(vedeti ca exista un dar?), isi face griji pentru fiica lui-autorul are o expresie foarte interesanta legata de acest lucru.
Si la putin timp aflam si motivul pentu care se afla de fapt acolo: a venit sa scrie o carte despre casa lui Marsten, sperand astfel sa scape de cosmarurile copilariei in care este bantuit pur si simplu de aceea casa-sau mai degraba de ceea ce a vazut in ea. Ei bine, vedeti voi, casa lui Marsten este obiectul raului in Salem's lot. Tare, nu? O casa care este ,,trimisul'' raului intr-un orasel provincial.
Intre timp insa casa este cumparata de doi investitori straini care vor sa isi deschida un magazin de antichitati si suveniruri. Problema este ca o data cu aparitia acestora incep sa se petreaca niste crime inexplicabile in oras si oameni vi incep sa dispara si oameni morti(cadavre) incep sa dispara si Ben cu Susan si inca cativa prieteni trag concluzia ca este mana vampirilor, desi spera cu disperare sa se insele.
Dar nu o fac. Ei bine, se pare ca tot mai multi devin vampiri si tot mai multi cu fiecare noapte care trece. Alaturi de un preot al orasului, de iubita lui, de un copil din oras, un profesor si un doctor incep sa lupte impotriva fortelor raului.
De aici, actiunea devine tot mai alerta si ei distrug cativa vampiri(desi un numar mic si neinsemnat), dar din pacate, pana la sfarsitul volumului, mai raman in viata doar Ben si Mark-baiatul din oras-.
Este un volum foarte interesant si dupa cateva zeci de pagini(vreo 30-40) actiunea te tine pur si simplu in priza. Ce m-a impresionat cu adevarat, este faptul ca a reusit sa creze niste personaje pline de viata care te fac sa crezi ca de fapt autorul de fapt a imortalizat niste lucruri care au existat cu adevarat. Nimeni nu este iesit din comun, toti sunt si se comporta normal, iar viata decurge asa cum cred eu ca decurge in oraselele de provincie americane.
Chiar daca ati aflat de la mine cine traieste pana la sfarsit, va spun sincer ca merita citit. Are cateva rasturnari de situatie uimitoare. Serios, cine s-ar asteptat ca un copil si un scriitor slabanog sa reuseasca sa faca fata unui intreg oras de vampiri (hopa, vi-am spus ca pana la sfarsit aproape toata lumea trece de partea intunericului).

Nota: 8.5/10 (se pare ca in ultima perioada am citit doar carti care se ridicala nivelul asteptarilor)

P.S.: Cartea am primit-o de la Claudiu de pe Carti Alese caruia ii multumesc foarte mult.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu